Forretningsbetingelser

Disse forretningsbetingelser (”Betingelserne”) er gældende for køb og aftaler indgået mellem Edunova ApS (”Edunova”) og dig, (”Kunden”) vedrørende køb, adgang og administration af produkter og undervisningsmaterialer (”Materialet”) på vores platform, som kan bruges af skoler, uddannelsesinstitutioner, kommuner, lærere, elever og forældre. 

  1. AFTALEN 

Edunova leverer adgang til at anvende Materialet til uddannelsesinstitutioner, herunder folkeskoler, private- eller friskoler, samt kommuner, lærere, elever og forældre. 

  1. INDGÅELSE AF AFTALE – INFORMATIONER 

Registrering af konto 

Forud for et køb på Edunova skal du oprette en konto. Oprettelse og registrering indebærer, at du giver en række oplysninger (navn, institution, e-mail og andre kontaktoplysninger) til Edunova. 

Sikkerhed på kontoen 

Du er ansvarlig for at beskytte kontooplysningerne. Vælg derfor en stærk adgangskode, og del den ikke med andre. Hvis der opstår mistanke om uautoriseret adgang, skal du straks kontakte Edunova kundeservice@edunova.dk, der vil hjælpe med at nulstille adgangskode og sikre kontoen. 

Edunova har også sikkerhedsforanstaltninger, der beskytter brugerkonti og data mod uautoriseret adgang. 

  1. KUNDENS BRUG AF MATERIALET 

Materialet må kun anvendes efter udbyders retningslinjer. Kopiering og anden brug af Materialet må kun ske efter de gældende aftaler mellem Kunden og den udbyder, som Materialet er udgivet af samt de danske regler for kopiering. 

Opstår der problemer med Materialet, fx tekniske problemer, hjælper Edunova (på kundeservice@edunova.dk) med at finde en løsning, så Materialet hurtigst muligt kan bruges igen. 

  1. KØB, BETALING OG RETURNERING 

Du modtager oversigt over pris og/eller licensvilkår (herunder også eventuelle rabatter) inden køb. Køb gennemføres via enten EAN-fakturering, en engangsbetaling via Stripe eller Mobile Pay (netto kontant) eller ved faktura betaling. 

Efter et køb, vil du automatisk modtage en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Du skal være opmærksom på, at bestillings-bekræftelsen ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din

bestilling. Vi forbeholder os derfor ret til at annullere bestillingen som følge af udsolgte varer, tastefejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lign. situationer. Når varene er klar til dig, vil du modtage en ordrebekræftelse med oplysninger om din ordre samt om returret, fortrydelsesret og reklamationsret. Vi fakturerer først/ trækker pengene for din bestilling, når vi afsender din ordre. 

Fortrydelsesret 

Du har ret til at fortryde dit køb. 

Du fortryder ved enten at nægte at modtage Materialet eller ved at give Edunovas kundeservice besked om, at købet fortrydes. 

Fortrydelsesfristen er 14 dage fra modtagelse af varen. 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du har fortrudt købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet. 

Fortrydelse af køb af fysiske varer 

Fortryder du købet efter modtagelse af de fysiske varer, skal du kontakte Edunovas kundeservice via e-mail kundeservice@edunova.dk eller pr. telefon (+45) 89 88 48 21. Du vil få oplyst retur adresse og et retur ordre nummer. Du vil modtage en returseddel per mail. Denne skal vedlægges returen for at sikre, at vi modtager returen korrekt. 

Senest 14 dage efter, vi har varemodtaget retur forsendelse, vil vi kreditere/tilbageføre evt. indbetalinger. 

Fortrydelse af køb af digitalt indhold 

Du har ret til at fortryde aftalen vedrørende digitale ydelser, men det skal ske, indendu har taget det digitale produkt i brug. 

Du fortryder ved at kontakte Edunovas kundeservice per e-mail kundeservice@edunova.dk eller pr. telefon (+45) 89 88 48 21. 

Digitale varer skal ikke returneres, men bliver gjort utilgængelige. Såfremt der er indgået en aftale om, at varen skal retur til Edunova, er det Edunovas ansvar at deaktivere den digitale vare. 

Du får per mail besked om, at deaktivering er sket, og at køb krediteres/refunderes. 

Senest 14 dage efter, vi har indgået aftale om fortrydelse og utilgængeliggjort adgang til Materialet, vil vi kreditere/ tilbageføre evt. indbetalinger. 

Reklamation/mangler 

Alle køb af omfattet af købeloven. 

Det betyder, at mangelfulde varer kan blive repareret eller ombyttet, pengene kan returneres, eller der kan gives afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at reklamationer sker hurtigst muligt. Reklamationer kan ske ved at kontakte Edunova via e-mail kundeservice@edunova.dk eller pr. telefon (+45) 89 88 48 21. Afhængig af den konkrete situation, vil Du modtage information om, hvordan vi løser situationen.

  1. BRUGERRETTIGHEDER OG LICENSVILKÅR 

Ved køb af digitale materialer gennem Edunova, får du en begrænset, ikke-eksklusiv licens til at anvende Materialet. 

Enhver brug af Materialet skal ske i overensstemmelse med licensvilkår fra licenshaver. 

  1. DATAINDSAMLING OG BRUGERRETTIGHEDER 

Edunova modtager en række data, herunder: 

  • Kontooplysninger: Oplysninger om navn, e-mailadresse, institutionsoplysninger mv. i forbindelse med administration af Kundens konto. 
  • Købshistorik: Detaljer om Kundens ordrer og betalingsoplysninger. ● Brugsdata: Data om Kundens anvendelse af Materialet. 

Kundens rettigheder vedrørende data: 

  • Adgang til data: Du kan til enhver tid se dine data ved at logge ind på Edunova-kontoen. 
  • Korrektion og sletning af data: Du kan selv rette eventuelle forkerte oplysninger i dine kontoindstillinger eller anmode om sletning ved at kontakte kundeservice. ● Deling af data: Edunova deler ikke personlige data med tredjeparter, medmindre dette er påkrævet ved lov eller med din udtrykkelige tilladelse til specifikke integrationer. 
  1. BESKYTTELSE AF PERSONOPLYSNINGER 

Edunovas privatlivspolitik beskriver håndteringen af personoplysninger. 

Du giver ved indgåelse af aftalen samtykke til Edunovas indsamling, opbevaring og behandling af dine data som beskrevet i privatlivspolitikken. 

  1. KUNDENS ANVENDELSE AF MATERIALET 

Du skal anvende Materialet i overensstemmelse med aftalen og aftalens formål. 

Såfremt Materialet anvendes i strid med aftalen, kan Edunova ophæve aftalen med øjeblikkelig virkning. 

  1. IMMATERIELLE RETTIGHEDER 

Edunova eller tredjemand har ejerskab til de immaterielle rettigheder. Aftalen indeholder ikke en overdragelse af de immaterielle rettigheder til Materialet.

Kunden har ikke ret til at foretage uautoriseret kopiering, ændring eller videredistribution af Materialet. 

  1. EDUNOVAS ANSVAR OG BEGRÆNSNING AF ANSVAR 

Edunova er ansvarlig efter dansk rets almindelige regler. 

Edunova er ikke ansvarlig for Kundens indirekte tab eller følgetab som konsekvens af Kundens anvendelse af Materialet. 

I tilfælde af force majeure er Edunova ikke forpligtet til at levere Materialet til Kunden. 

  1. ÆNDRING AF VILKÅR 

Edunova har ret til at ændre vilkårene med 30 dages skriftligt varsel. 

  1. KONTAKT INFORMATION 

Hvis du har spørgsmål eller brug for support, er du velkommen til at kontakte os: 

Edunova ApS 

kundeservice@edunova.dk 

Tlf (+45) 89 88 48 21 alle hverdage ml. kl. 9-21.



Tilmeld dig vores nyhedsbrev